Mielczanin ułożył urzędnikom program studiów z "marketingu miejsc"

Na Wydziale Humanistycznym Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie już w październiku 2016 roku ruszają nowe studia podyplomowe „Marketing miejsc i kreowanie marek lokalnych”. Autorem programu jest mielczanin, Adrian Gamoń, prowadzący w Krakowie agencję marketingową.

marketing miejsc podyplomowe
Celem i misją kierunku „Marketing miejsc i kreowanie marek lokalnych” jest wykształcenie specjalistów w zakresie kreowania i zarządzania markami miejsc, miast czy regionów oraz ekspertów w zakresie kreowania i promocji lokalnych marek, atrakcji turystycznych czy produktów. Marketing miejsc czerpie z doświadczeń organizacji non-profit, marketingu terytorialnego oraz bazuje na możliwościach promocyjnych oferowanych przez nowe technologie i media cyfrowe.

Twórcą studiów jest Adrian Gamoń – współzałożyciel agencji Social Frame. Pasjonat nowych mediów, projektowania treści marketingowych i opowiadania historii – wszystkiego, co związane jest ze współczesnym komunikowaniem się. Wierzy, że dobra komunikacja może zmienić świat. Twórca i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Social Media & Content Marketing na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Współtwórca koncepcji komunikacji m. in. dla marki Małopolska w social media. Od ponad 3 lat współtworzy komunikację marki Małopolska w Internecie. Koordynator turystycznej kampanii promocyjnej dla Małopolskiej Organizacji Turystycznej.
Adrian ukończył socjologię na AGH i filmoznawstwo na Uniwersytecie w Dreźnie, wcześniej I LO w Mielcu.

Współautorem programu studiów jest Jacek Gądecki – socjolog i antropolog społeczno-kulturowy. Zajmuje się socjologią i antropologią miasta i architektury oraz życia codziennego. Jego projekty badawcze dotyczą relacji między architekturą i tożsamością, a także przemian miejskich związanych ze stylem życia. Badał m.in. procesy grodzenia osiedli i gentryfikacji. Obecnie zajmuje się przestrzeniami innowacji oraz zamieszkiwaniem.


O studiach:

Nowe studia podyplomowe na Wydziale Humanistycznym AGH koncentrują się na kreowaniu marek miejsc, miast, regionów, produktów lokalnych, a następnie – na ich zarządzaniu i odpowiedniej promocji. Studenci dowiedzą się, jak profesjonalnie wybudowaną tożsamość miejsca wykorzystać do generowania pożądanego kapitału społeczno-ekonomicznego.
Studia „Marketing miejsc i kreowanie marek lokalnych” to nowatorska propozycja dydaktyczna dla pracowników administracji publicznej, samorządów lokalnych, organizacji turystycznych, agencji kreatywnych oraz przedsiębiorców. – Stawiamy na nowoczesne podejście do marketingu miejsc. Mamy świadomość tego, że odpowiednie przygotowanie przyszłych absolwentów może się przełożyć na lepszą jakość życia w miastach i regionach, a także wnieść konkretną wartość dla biznesu, administracji oraz organizacji pozarządowych – podkreśla Adrian Gamoń, założyciel i opiekun merytoryczny studiów, współzałożyciel krakowskiej agencji marketingu internetowego Social Frame.
Kompleksowy program studiów składa się z 33 kursów, osadzonych w 6 modułach, w sumie z 184 godzin zajęć zaplanowanych na dwa semestry. Moduły kończą się dodatkowym 4-8 godzinnym warsztatem podsumowującym doświadczenia, wiedzę i umiejętności pozyskane w ramach kursów podstawowych. Interdyscyplinarny program zajęć stawia – przede wszystkim – na praktykę.

wykładowca trener marketing miejsc promocja turystyczna
Kadra studiów podyplomowych AGH (kliknij, by powiększyć)

Kadrę wykładowców tworzą uznani specjaliści z zakresu marketingu miejsc, m.in.

  • Jacek Pogorzelski (autor książek m.in. „Praktyczny marketing miast i regionów”, „(R)ewolucja marki. Jak tworzyć marki i zarządzać nimi w XXI wieku”), 
  • Piotr Lutek (Grupa Synergia, specjalista w pobudzaniu marek miejsc), 
  • Adam Mikołajczyk i Jarosław Górski (autorzy wielu projektów strategicznych dot. brandingu oraz rozwoju miast i regionów w Polsce, Fundacja Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc), 
  • Robert Stępowski (niezależny ekspert i konsultant w dziedzinie marketingu miejsc, założyciel platformy www.MarketingMiejsca.com.pl), 
  • Grzegorz Kosson (strateg i pisarz, posiadający w swoim portfolio nagradzane marki miejsc, regionów i państw), Marcin Gajownik (współwłaściciel Agencji Promocji Miast i Regionów), 
  • Jacek Smit Kowalski (senior-konsultant, specjalizujący się w zagadnieniach przemysłu czasu wolnego), Jacek Gądecki (antropolog miasta, AGH), czy wybitni eksperci w swoich dziedzinach: 
  • prof. Andrzej Blikle (autor doktryny jakości w zarządzaniu), 
  • Marcin Wolny (brał udział w opracowaniu i wdrożeniu identyfikacji wizualnej ponad 100 marek firm, instytucji i wydarzeń, Studio Otwarte), 
  • Łukasz Majewski (PR & Marketing Manager w agencji VML Poland).

Spotkania także wieczorowe

Studiom towarzyszy projekt pod nazwą Moc miejsca - serii wieczorowych spotkań w Krakowie. Spotkania Moc miejsca to okazja do wymiany poglądów i wiedzy z zakresu budowania lokalnych inicjatyw, promocji miejsc, miast i regionów, kreowania regionalnych marek i produktów. To także miejsce dialogu przedstawicieli administracji publicznej, przedsiębiorców, organizacji pozarządowych i aktywnych mieszkańców miasta, oparte na czerpaniu z doświadczeń innych i wymianie godnych naśladowania dobrych praktyk, generujących różnego rodzaju wartości. Każdy z gości przestawi też swój inspirujący, autorski przepis na utworzenie „miejsca z mocą”. Pierwsze spotkanie odbędzie się 20 czerwca o godzinie 19.00 w Pauza in Garden w Krakowie.

Warunki rekrutacji, kontakt na www.marketingmiejsc,edu.pl

O autorze Krzysiek Tańcula

Autorem jest dziennikarz obywatelski z Mielca. Obywatelski Mielec to wspólny serwis aktywnych mieskzańców - członków organizacji społecznych, działaczy, osób które chcą coś zmienić.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Napisz nam, co o tym myślisz!